השוק

יוליוס בר על הזינוק במחירי הזהב: "הפד העניק מתנת חג מולד לשוק"

לאחר שהמלחמה בעזה הובילה לביקושים למתכת, בבנק ניהול העושר מצננים את הרוחות. ראש תחום מחקר הדור הבא מתעקש: "הזינוק בעלויות לא מונע על ידי מחפשי המקלטים הבטוחים". לדבריו, הורדת ריבית ראשונה תתכן רק בספטמבר 2024 והמשקיעים ימצאו חלופות אטרקטיביות יותר בדמות אגרות חוב
מערכת ice | 
מטיל זהב (צילום pixabay)
על רקע הזינוק במחירי הזהב שנרשם בפתח שבוע המסחר, קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר טוען כי המרדף אחרי הראלי למעשה אינו יציב, ובפועל מקדים את זמנו. בסקירתו השבועית התייחס מנקה לאמירותיו של יו"ר הבנק הפדרלי של ארצות הברית ג'רום פאוול לפיו מוקדם להמר על הורדת ריבית. 
"יו"ר הפד העניק מתנת חג מולד לשוק הזהב", אומר מנקה. לדבריו, לאחר נאומו של פאוול בשישי, הקונצנזוס בשוק כבר עבר מצפי של ריביות גבוהות יותר לזמן ארוך יותר לצפי של היפוך מהיר במדיניות המוניטרית בארצות הברית, מה שהניע מצב רוח שורי בשוק ודחף את מחירי הזהב למעלה. המשקיעים לוטשים את עיניהם בתקווה להורדת ריבית מהירה מהצפוי.

"סביבה כלכלית ללא מיתון תמנע ממחפשי מקלט בטוח לחזור לשוק הזהב". קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק העושר יוליוס בר (צילום: יוליוס בר)
כתוצאה מכך, מחירי הזהב עלו במסחר המוקדם והגיעו לשיא חדש מעל 2,100 דולר לאונקיה, טרם ירידת מחירים שנמדדה בהמשך. "למרות שאנו מניחים כי תקופת העלאות הריבית בארה"ב הסתיימה, אנחנו מתקשים להסכים עם הצפי בשוק להורדות ריבית מהירות והיפוך במדיניות המוניטרית בארה"ב", מציין מנקה. "השוק מצפה כעת להורדת הריבית הראשונה על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב כבר במרץ 2024 תוך צפי לריבית נמוכה של 4.0% עד סוף השנה".
בבנק ניהול העושר מאמינים שהורדת ריבית ראשונה תתקיים רק בספטמבר 2024, כאשר הריבית תעמוד על 5% עד סוף השנה, ולכן הם מתקשים להסכים עם הפוזיציה השורית בשוק הזהב. בשבועות האחרונים, סוחרים לטווח קצר וספקולטיבי הגדילו משמעותית את ההשקעות שלהם בזהב ומהמרים על עליית מחירים, בעוד שפוזיציות שורט, כלומר הימורים על ירידת מחירים, נסגרו.
"אנו נשארים משוכנעים שסביבה כלכלית ללא מיתון וריביות גבוהות ימנעו ממחפשי מקלט בטוח לחזור לשוק הזהב בעתיד הנראה לעין", מוסיף מנקה. "בפשטות, הם עדיין מוצאים חלופות אטרקטיביות יותר להשקעה בדמות אגרות חוב. ככלל, דחיפת מחירי הזהב למעלה לא מונעת על ידי מחפשי המקלטים הבטוחים".
 
יותר מכך, לדברי מנקה מחפשי מקלט בטוח דווקא החלו למכור זהב בתקופה האחרונה, כפי שמצביעה בירידה באחזקות של מוצרים בגיבוי פיזי, שהם המדד המועדף עלינו להבנת הביקוש למקלטים בטוחים. לסיכום, העובדה שהמשקיעים הקלאסיים במקלטים הבטוחים לא משתתפים במגמה הנוכחית, מעידה על כך שעליית המחירים אינה נשענת על מגמה יציבה ומצויה בסיכון להתהפך. מנקה חותם בכך שהוא מאמין ששוק הזהב מקדים כרגע את זמנו ולכן מייעץ שלא לרדוף אחרי הראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה